Kľúč k úspešnému predaju nehnuteľnosti: Efektívny inzerát
Každý predávajúci hľadá spôsob, ako predať nehnuteľnosť v čo najkratšom čase a za čo najvyššiu cenu. V dnešnej uponáhľanej dobe nikto nemá záujem strácať čas zbytočnými obhliadkami a nerozhodnými záujemcami. Ako zefektívniť celý proces predaja? Úspech tkvie už v prvom kroku prezentácie nehnuteľnosti – inzeráte, ktorý na potenciálnych zákazníkov zapôsobí. Poďme sa naň podrobnejšie pozrieť:
1. Stanovte si cieľovú skupinu pre inzerovanú nehnuteľnosť
Ak sa už zamýšľate nad formulkami, ktoré by mohli kupujúcich zaujať, je dôležité najprv sa zamyslieť nad tým, kto je vlastne cieľovou skupinou pre vašu nehnuteľnosť. Potenciálnym kupujúcim totiž musíte prispôsobiť i text celého inzerátu.
Už z nadpisu musí byť zrejmé, aký druh nehnuteľnosti predávate (napr. Zrekonštruovaný jednoizbový byt v centre Nitry)
Dôležité je spomenúť všetky parametre, ktorý charakterizujú vašu nehnuteľnosť – a nezabudnite, že rozhodujúcim faktorom je i lokalita. Jej uvedenie je pre väčšinu kupujúcich naozaj kľúčové. V samotnom inzeráte sa snažte zamerať na cieľovú skupinu, pre ktorú je vaša nehnuteľnosť najvhodnejšia.A myslite na to, že každý kupujúci predtým, ako kontaktuje predávajúceho, si prezrie na internete nespočetné množstvo inzerátov. Ten váš ho musí presvedčiť a vzbudiť v ňom záujem o obhliadku. Okrem vecných a konkrétnych informácií v inzeráte musí nájsť i odpoveď na otázku: Prečo by si mal z celej ponuky inzerovaných nehnuteľností vybrať práve tú vašu?
2. Pozitívne vlastnosti spájajte s výhodami pre záujemcu
Ideálny text inzerátu by mal priniesť vyčerpávajúce informácie a zároveň mať v sebe istú dávku presvedčivosti. Vyhnite sa zbytočným superlatívom, neúprimnosti, ale naopak, kreativite sa medze nekladú, pri vyzdvihovaní pozitívnych vlastností ich určite spájajte aj s výhodami pre záujemcov. Pri nedostatkoch môžete vyzdvihnúť ich potenciál (možnosť prerábky podľa vlastných predstáv), nezabudnite ani na výhody lokality, občianskej vybavenosti…
3. Klaďte dôraz na vizuálnu prezentáciu nehnuteľnosti
Raz vidieť je lepšie ako stokrát čítať. Reálne a kvalitné fotografie a videá môžu zatraktívniť dom, byt i pozemok a zvýšiť jeho šance na predaj. Nepodceňte ich profesionálne prevedenie. Klaďte dôraz na upratanie nehnuteľnosti pred fotografovaním, využite možnosť homestagingu či virtuálneho stagingu najmä pri holobytoch či nezariadených novostavbách. Stále častejšie sa pre reálne zobrazenie nehnuteľnosti využívajú drony.
Potenciálnym kupujúcim poskytujú fotografie, videá a 3D obhliadky reálny pohľad na ponúkanú nehnuteľnosť a tiež vyselektujú tých zákazníkov, ktorí by z obhliadky odchádzali so slovami: Uvidíme, ozveme sa, ak nenájdeme nič lepšie. K vizuálnej časti inzerátu pripravte i pôdorys, ušetríte si tým kopec času. Zobrazené dispozičné riešenie klientovi napovie, či je preňho predávaná nehnuteľnosť atraktívna alebo nie.
4. Správne stanovená cena
Rýchlosť predaja podľa najnovších štúdií závisí od presne stanovenej ceny nehnuteľnosti. Kým realitní makléri využívajú podrobné analýzy trhu a nedávno predaných nehnuteľností, poznajú záujem o nehnuteľnosti z rovnakej kategórie a ich dobu strávenú na realitnom trhu, známa im je dynamika trhu a prognózy, u samopredajcu vstupuje do rozhodovania o cene nehnuteľnosti aj emočná väzba. Ak predávate byť v Nitre, môžete získať cenné informácie o jeho trhovej hodnote z pohodlia vášho domova. Stačí niekoľko kliknutí na www.odhadceny.sk
Kalkulácia ceny bytu v nitre
VĎaka našej online kalkulačke získate cenový odhad už do pár sekúnd!
Veríme, že vám naše postrehy pomôžu pri správnej formulácii predajného inzerátu.
Ak ste si počas čítania tohto článku uvedomili, že nemáte dostatok času na samopredaj alebo sa chcete oprieť o dlhoročné skúsenosti našich maklérov, ktorí vám pomôžu predať vašu nehnuteľnosť za najlepšiu cenu na trhu a v optimálnom čase, neváhajte nás kontaktovať.